Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων. Απαραίτητη;

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε δυο ερωτήσεις.

1η) Είναι απαραίτητη η τεχνική υποστήριξη μιας ιστοσελίδας;

2η) Τι θα συμβεί αν δεν έχω Τεχνική Υποστήριξη στην ιστοσελίδα μου;

Οι σύγχρονες ιστοσελίδες δυναμικού περιεχομένου καλύπτουν πολλές ανάγκες  αλλά έχουν και πολλές απαιτήσεις. Το δυναμικό περιεχόμενο σημαίνει Βάση Δεδομένων, δηλαδή, ένας χώρος στον οποίο είτε αποθηκεύονται  είτε  διαγράφονται είτε συμπληρώνονται  πληροφορίες,  όπως τα στοιχεία ενός πελάτη, οι παραγγελίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, τα άρθρα μιας ενημερωτικής ιστοσελίδας, οι φωτογραφίες ενός φωτογράφου και πολλά άλλα παραδείγματα τα οποία αφορούν κάθε πτυχή μιας ιστοσελίδας.

Τι θα συμβεί λοιπόν αν ξαφνικά αυτές οι πληροφορίες  χαθούν; Πως θα ανακτηθούν;

Μια πτυχή της Τεχνικής Υποστήριξης είναι η διατήρηση αντιγράφων ασφαλείας (Back-Ups)  ώστε πολύ γρήγορα να ανακτώνται χαμένες πληροφορίες. Η διαδικασία ανάκτησης σημαίνει σύνδεση στο PhpMyAdmin μέσω του Control Panel και εισαγωγή πινάκων, σημαίνει σύνδεση με FTP για εισαγωγή των αρχείων της ιστοσελίδας, σημαίνει τελικός έλεγχος. Πολλοί μπορούν να διατηρούν αντίγραφα ασφαλείας αλλά δεν ξέρουν πώς να τα διαχειριστούν μόλις προκύψει ανάγκη.

Εδώ προκύπτει και ένα άλλο ερώτημα. Τι μπορεί να προκαλέσει την απώλεια πληροφοριών από μια ιστοσελίδα;

Εκτός από τη διαγραφή πληροφοριών από ανθρώπινο λάθος, το δυναμικό περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας κινδυνεύει και από επιθέσεις κακόβουλων λογισμικών (ιοί) τα οποία ψάχνουν συνεχώς κενά ασφαλείας ώστε να ενσωματωθούν στον κώδικα ενός website. Η κάλυψη αυτών των κενών ασφαλείας, η συνεχής ενημέρωση από έγκυρες πηγές για νέα κακόβουλα λογισμικά (ιούς)  και  για τον τρόπο που δρούν κ.α. αποτελούν επίσης υπηρεσίες Τεχνικής Υποστήριξης Ιστοσελίδων.

Ενημερώσεις

Τα περισσότερα κενά ασφαλείας προκύπτουν από την ελλιπή συντήρηση μιας ιστοσελίδας, δηλαδή  όταν δεν πραγματοποιούνται οι  αναβαθμίσεις  / ενημερώσεις προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται. Αν σε κάποια ιστοσελίδα δεν γίνει η αντίστοιχη αναβάθμιση / ενημέρωση του λογισμικού τότε θεωρείται κενό ασφαλείας. Όσοι παρέχουν υπηρεσίες Τεχνικής Υποστήριξης οφείλουν να γνωρίζουν ποια λογισμικά χρησιμοποιούν οι πελάτες τους και πότε αυτά πρέπει να αναβαθμίζονται / ενημερώνονται.

Κακόβουλο λογισμικό

Τι θα συμβεί μόλις μολυνθεί μια ιστοσελίδα από έναν ιό (κακόβουλο λογισμικό); Ο πάροχος «κατεβάζει» το site για να προστατέψει τους servers του, αποστέλλει ένα email και ζητάει να καθαριστεί για να το ανεβάσει ξανά online.  Ο μέσος χρήστης δεν γνωρίζει που να ψάξει, πως θα ψάξει, τι θα ψάξει και πως θα το καταργήσει. Ο υπεύθυνος Τεχνικής Υποστήριξης γνωρίζει και μπορεί να «καθαρίσει» ιό από ένα site γρήγορα και εντός μισής ώρας το site να είναι ξανά online.

Προβλήματα με τον Server

Επειδή η χρήση του  Internet αυξάνεται συνεχώς, οι servers που φιλοξενούν sites αυξάνουν την επεξεργαστική τους ισχύ και βελτιστοποιούν την αποδοτικότητά τους ώστε να παρουσιάζουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Όταν όμως προκύπτουν θέματα με τον Server  και  τα οποία δεν αφορούν το ίδιο το site αλλά επηρεάζουν λίγο ως πολύ την ομαλή λειτουργία του, ο υπεύθυνος Τεχνικής Υποστήριξης μπορεί να τα εντοπίσει και να επικοινωνήσει με τον πάροχο του server ενημερώνοντάς τον κατάλληλα για το θέμα ώστε να επιλυθεί άμεσα.

Emails

Μια από τις πλέον γνωστές υπηρεσίες είναι η διαχείριση των λογαριασμών email και δεν εννοούμε το Gmail αλλά τους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούνται με το domain σου για περισσότερο επαγγελματισμό, αξιοπιστία και κύρος π.χ. info@webstation.gr, sales@duro.gr, support@enercyp.com.cy. Η δημιουργία και η διαχείριση τέτοιων λογαριασμών αλλά και η εγκατάστασή τους σε εφαρμογές γραφείου  όπως το Outlook  – ακόμα και στο Gmail – καθώς και η επίλυση ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν αποτελούν υποχρέωση εκείνου που παρέχει την Τεχνική Υποστήριξη καθώς απαιτούνται κάποιες επιπλέον γνώσεις που ο μέσος χρήστης δεν υποχρεούται να τις κατέχει.

Αυτές είναι οι βασικές υπηρεσίες που παρέχονται στην Τεχνική Υποστήριξη. Η λίστα συνεχίζεται και σε θέματα που αφορούν το ανέβασμα περιεχομένου, στη διασύνδεση με τα Social Media μέσω αντίστοιχων API, στη διασύνδεση με Google Analytics για στατιστικά επισκεψιμότητας, στα tracking codes για την παρακολούθηση των μετατροπών προωθητικών ενεργειών και πολλά άλλα. Όμως επειδή είναι ήδη μεγάλο το άρθρο και εκκρεμεί μια ακόμη ερώτηση που απαιτεί απάντηση δε θα τα αναφέρω.

Τι θα συμβεί λοιπόν αν δεν έχεις Τεχνική Υποστήριξη;

Αν δεν γνωρίζεις πώς να αντιμετωπίσεις όλα τα παραπάνω θέματα και δεν έχεις Τεχνική Υποστήριξη τότε, το πιο πιθανό είναι να φτάσεις σε σημείο να μην λειτουργεί η ιστοσελίδα σου ή τα email σου και να χρειαστεί να πληρώσεις περισσότερα χρήματα για να επιλυθούν τα τεχνικά θέματα από ότι θα πλήρωνες για ετήσια Τεχνική Υποστήριξη. Επίσης θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για την επίλυσή τους με πιθανή έως βέβαιη απώλεια δεδομένων.

Υπήρξαν πελάτες που μας είπαν «.. δε σας χρειαστήκαμε όλο το χρόνο και το site λειτουργούσε θαυμάσια». Αυτό είναι το αποτέλεσμα της καλής Τεχνικής Υποστήριξης. Προέκυψαν όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα και επιλύθηκαν χωρίς να γίνει αντιληπτό ούτε από το διαχειριστή περιεχομένου της ιστοσελίδας ούτε από τους επισκέπτες.

Την Τεχνική Υποστήριξη τη χρειάζεσαι για να μην δημιουργούνται θέματα και αν προκύψουν, να αντιμετωπιστούν άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Ο υπεύθυνος Τεχνικής Υποστήριξης είναι ο συνεργάτης σου, εκείνος που φροντίζει για την ομαλή λειτουργίας του site σου, εκείνος που γνωρίζει την ιστοσελίδα σου καλύτερα από κάθε άλλον, εκείνος στον οποίο απευθύνεσαι για ερωτήσεις και συμβουλές.

Αν θέλεις να ανεβάσουμε νέο άρθρο με περισσότερες πληροφορίες για θέματα Τεχνικής Υποστήριξης ή έχεις απορίες παρακαλώ σχολιάσε παρακάτω και θα σε ενημερώσουμε σχετικώς.

SHARE

Σχολιάστε εδώ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.